Betterfarm

سیستم گرمایش و سرمایش

امروزه روش‌های مختلفی برای گرمایش و سرمایش گلخانه‌ها استفاده می‌گردد، این روش‌ها اغلب ازلحاظ میزان مصرف منابعی مانند آب و انرژی مقرون‌ به‌ صرفه نبوده و کارایی بالایی ندارند.

کارشناسان آلوسیس با استفاده از میانگین ۳۰ ساله داده‌های اقلیمی و هواشناسی وضعیت گرمایش و سرمایش یک گلخانه را بررسی کرده و راه‌حل‌های مناسبی برای انتخاب سیستم گرمایش و سرمایش در اختیار مشتری قرار می‌دهند.

یکی از مدرن‌ترین سیستم‌های سرمایش در گلخانه‌ها سیستم نیمه بسته است که اساس کار آن شبیه به سیستم فن و پد بوده اما به جای اینکه هوای مرطوب را از گلخانه خارج کند مجدداً آن را سیرکوله و بازیابی کرده تا مورد استفاده قرار گیرد که این عمل سبب کاهش چشمگیری در مصرف آب و انرژی می‌شود.

در بخش گرمایش نیز سیستم‌های حرارت مرکزی با بویلر به‌عنوان بهترین راهکار برای گلخانه‌های مدرن به حساب می‌آیند که گرمایش یکنواخت‌تری نسبت به دیگر سیستم‌های گرمایش فراهم می‌آورد.

 

البته با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی منطقه پیشنهادات مختلف دیگری درزمینه کاهش مصرف انرژی از طرف کارشناسان آلوسیس ارائه می‌گردد که به‌عنوان‌ مثال می‌توان به انرژی زمین‌گرمایی اشاره کرد که ضریب عملکردی در حدود ۳ الی ۴ را به همراه دارد.

اسکرول به بالا